Spaga e din nou in floare

Stimati concetateni, am o veste buna si una rea. Vestea buna e ca spaga este din nou accesibila pentru publicul larg, cel putin in cadrul Politiei Rutiere Bucuresti. Vestea rea? Pai vestea rea este aceea ca au scazut si „fondurile”.

Era o zi ca oricare alta, dimineata devreme, ma indreptam grabit spre facultate la volanul „bolidului”, unde, o jumatate de ora mai tarziu urma sa inceapa un examen. Ajung in Piata Unirii, urc dealul pe Corneliu Coposu, trec de Sfanta Vineri si ajung la semaforul de la intersectia cu Udriste, indreptandu-ma inspre Hala Traian. Aglomeratie & shit, o gagica la volan in masina din fata mea statea pe loc, semaforul verde, liber in fata, claxonez, ma agit, gesticulez pastrand totusi respectul deoarece in stanga mea era un echipaj de la Rutiera care a vazut tot evenimentul. O ocolesc usor prin dreapta, o calc, si, in fata, surpriza: treceau pietonii la urmatorul semafor. Opresc, le acord prioritate, timp in care vine Politia fix langa mine: „Stii ce ai facut, nu?” „Nu, ce-am  facut?” „Pai ai trecut pe rosu, opreste pe dreapta!”. Deja ma vedeam 3 luni pe bara, cum am mai stat si in alte dati, nici nu m-am chinuit macar sa incerc sa ma „inteleg” cu ei.

Coboara „don’ agent” din masina, isi trage pantalonii peste burta plina de shaorma si mici, isi pune basca pe cap si se indreapta spre mine, dupa care urmeaza rutina: actele, verificari prin statie, etc.

„De ce ai trecut pe rosu?”

„Pai m-a enervat aia ca bloca intersectia, ati vazut si  dumneavoastra faza, insa n-am incurcat pe nimeni, am oprit si am lasat pana si pietonii sa treaca!”

„Mda, am vazut, si, pana la urma cum facem?”

Deschid portofelul in speranta ca daca ma rog lui „Doamne Doamne” vor aparea multe bancnote inauntru dar, surpriza! E gol! Ce mirare…

„Sa va spun sincer? Nu am un loc de munca si tocmai ce ma grabeam spre facultate unde am examen in 15 minute…” (timp in care ii arat legitimatia de la facultate)

„Mda, ramai la masina”

Se duce „prietenul nostru” inapoi la „masina de servici cu girofar”, se uita printre acte si vine inapoi.

„Serios acum, cum facem?”

„Pai v-am explicat, n-am bani, sunt sarac, daca ma opreati in urma cu cateva luni o rezolvam, dar pe atunci eram mai cuminte in trafic”

Incepe sa zambeasca si se intoarce inapoi in masina. Il vedeam cum completeaza procesul verbal si ma gandeam ce frumos voi merge pe canicula cu RATB-ul.

Se deschide portiera Loganului alb, coboara din nou si se indreapta spre mine. Inima incepuse sa-mi bata ca atunci cand eram in liceu si ma scotea „Doamna” la tabla iar eu nu invatasem nimic.

„Semneaza aici, ti-am dat amenda ca ai traversat prin loc nepermis, nu e cu puncte, stai linistit!”

„Va multumesc!”, timp in care semnam procesul verbal.

Plec mai departe fericit ca sunt inca sofer si ma gandesc ca in urma cu nici un an am ramas fara permis pentru depasirea limitei de viteza iar agentul de atunci nici macar nu s-a uitat la mine cand mi l-a suspendat iar eu faceam pe dracu-n patru sa ma „inteleg” cu el.

„Pai ce faci? Imi oferi mita? Vezi ca iti fac dosar penal, eu zic sa stai cuminte”

Cine este de vina pentru toate astea? Cumva al nostru „carmaci sef” si liota sa de „nepoti” care taie in stanga si-n dreapta salarii si pensii pregatindu-se pentru marirea taxelor, cotei unice si a impozitelor?

EDIT: Acum mi-a picat fisa, daca ordonanta de urgenta a CSAT privind libertatea presei va fi adoptata de parlament, voi face putina puscarie pentru acest material scris, deoarece nu pot dovedi autenticitatea… interesant nu?

Acest articol a fost publicat în De toate pentru toNti și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

